Виховна система гімназії .Головною метою виховної системи гімназії є вироблення в кожній дитині відданості універсальним загальнолюдським моральним цінностям, успадкування духовних надбань і культури свого народу, виховання в ній громадянського світогляду і готовності до активної участі в прогресі своєї Батьківщини і всього людства на основі розкриття всіх потенційних можливостей та індивідуальних рис особистості.
З головної мети виховання гімназистів випливають завдання виховної системи гімназії, які можна сформулювати так:
· Виховання патріотизму, відданості Батьківщині, поваги до державної символіки і Конституції, інтересу до історії свого народу;вироблення на цій основі досвіду громадянської поведінки, прагнення до участі у суспільно-корисних справах, у творенні добра.
· Виховання соціальної активності та відповідальності, бажання брати участь у справах гімназії та міста.
· Виховання відданості цінностям демократії, свободи вибору, поваги до прав і гідності інших людей.
· Виховання в кожної особистості гуманістичних моральних рис, таких як любов до ближнього, порядність, чемність, доброта, чуйність, чесність, справедливість, толерантність ,нетерпимість до зла.
· Розвиток національної свідомості, розуміння себе як представника великої нації, яка поважає і використовує кращий досвід інших народів.
· Виховання почуття честі свого роду, відповідальності за продовження його кращих традицій, турбота про батьків, молодших і старших членів сім`ї.
· Виховання почуття дбайливого господаря своєї землі, піклування про її природу, екологію.
· Виховання творчого ставлення до праці як можливості виявити свої потенційні здібності, людську суть і на цій основі розвиток таких якостей як самостійність, діловитість, працьовитість, завзятість, дисциплінованість.
· Усвідомлення гімназистами цінності знань для власного розвитку і прогресу суспільства, створення в кожного наукової картини світу на ґрунті засвоєння знань, формулювання власної світоглядної позиції.
· Виховання в учнів свідомого ставлення до власного здоров`я як найвищої соціальної цінності.
Виходячи із завдань можна сформулювати основні напрямки виховної роботи в гімназії: патріотичний, правовий, моральний, трудовий, фізичний, екологічний, естетичний. На основі цих напрямків виділяємо критерії виховної роботи з гімназистами:
Патріотичне виховання
· Вивчення героїчних сторінок історії українського народу та свого рідного краю.
· Виявлення почуття відповідальності за доручені громадські справи.
· Оволодіння військовими і військово-технічними знаннями.
· Вивчення обрядів, звичаїв і традицій українського народу.
· Участь у краєзнавчій роботі та у роботі музею гімназії.
· Патріотична свідомість.
Моральне виховання
· Ввічливість у спілкуванні із старшими та молодшими.
· Чесність, правдивість, принциповість і справедливість, прагнення не підводити своїх товаришів.
· Турбота про старших та молодших.
· Акуратність та зовнішній вигляд учнів.
· Участь у загальногімназійних заходах згідно з річними планами роботи гімназії та планами учнівського самоврядування (міністерства культури).
Правове виховання
· Дотримання правил для учнів та законів гімназистів.
· Повага до Конституції, державної символіки, символів гімназії.
· Дотримання Конвенції про права дитини та декларації прав дитини.
· Самокритичність в оцінці своєї поведінки та окремих вчинків, почуття гідності та совість.
Трудове виховання
· Бережне ставлення до майна гімназії.
· Участь у трудових десантах на території гімназії.
· Чергування у класах.
· Догляд за квітником гімназії.
· Участь у трудових операціях згідно робочого плану.
· Участь у загальногімназійних масових заходах.
Фізичне виховання
· Участь у спортивних змаганнях, естафетах, турнірах.
· Відвідування спортивних секцій, туристичного гуртка.
· Дотримання правил особистої гігієни.
· Виконання режиму дня, ранкової гімнастики.
· Участь у проведенні дня здоров`я, тижня фізкультури і спорту.
Екологічне виховання
· Охорона навколишнього природного середовища.
· Догляд за птахами і тваринами взимку.
· Участь у роботі „зелених" патрулів.
· Участь у проведенні заходів на екологічну тематику.
· Сприяння озелененню гімназії.
Естетичне виховання
· Етика праці і спілкування.
· Участь у позакласній роботі з естетичного виховання (у конкурсах, виставках учнівських робіт, презентаціях).
· Відвідування музеїв, виставок, галерей, театру, будинку органної музики.
· Робота в гуртках художньо-естетичного спрямування.
Виховна робота в гімназії здійснюється шляхом забезпечення участі гімназистів у соціально значущій діяльності через формування навичок самоврядування у дітей.
Самоврядування - спосіб організації життя колективу, що передбачає активну участь дітей у прийнятті і виконанні рішень для досягнення суспільно значущих цілей. Учням надається більше прав та повноважень, створюються широкі можливості для самореалізації кожного, вони вчаться жити в демократичному суспільстві. Особливого значення в даній роботі набуває формування в учнів навичок самоврядування, що сприятиме оволодінню організаторськими уміннями, вихованню соціальної активності та відповідальності. Надзвичайно важливим є педагогічна підтримка органів учнівського самоврядування, залучення всіх членів колективу до активної участі у його справах.
Шляхи забезпечення активної участі гімназистів у соціально значущій діяльності
· Зацікавленість учнів та педагогічного колективу (зокрема класних керівників) певною соціально значущою діяльністю.
· Чіткий розподіл обов`язків щодо здійснення педагогічного супроводу діяльністю органів учнівського самоврядування, надання кваліфікованої допомоги.
· Надання можливості проявити себе у певній діяльності.
· Спільна діяльність обов`язково повинна спрямовуватись на позитив тоді вона стає привабливішою.
· При розв`язанні поставлених задач повинні виникати певні труднощі (якщо труднощів не має, то справа стає нецікавою, якщо труднощі занадто великі і їх неможливо розв`язати , то інтерес теж втрачається).
· Організація системи змагань.
· Робота побудована на принципі гласності та демократичності (стенди підсумків змагань, бюлетенів, стінгазет).
· Нагородження та заохочення переможців та активних учасників соціально значущої діяльності .